Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Java

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

23 Juni 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Even moeilijk om Bali te verlaten en door te gaan naar Java maar ook weer leuk om verder te reizen en nieuwe dingen te gaan zien.

Eerste stop was Mount Bromo, een actieve vulkaan met een prachtig uitgestrekte vlakte om de kraters heen. Je kon zelf de krater oplopen en de sunset bekijken terwijl het as in je gezicht waait! Super gaaf om de activiteit van een vulkaan van zo dichtbij te zien, te horen en te voelen.
De ochtend daarna de sunrise gezien vanaf een fantastische plek. Terwijl de zon op komt veranderen de kleuren per minuut en met de wolken onderaan de kraters is het iets magisch om te zien.

Na Mt Bromo doorgereisd naar Yogyakarta waar ik 6 nachten ben gebleven om rustig aan alles te zien. Borobudur en Prambanan bezocht, fiets gehuurd en door de rijstvelden en dorpjes gefietst onder Yogya, scooter gehuurd en een waterval bezocht die op de grand canyon zou moeten lijken. Ik reed door de bergen over super smallle weggetjes, prachtige uitzichten en een lokale familie vroeg me binnen voor thee. Super spontaan! Ze wilden ook graag mee naar de waterval wat uiteindelijk maar een heel klein watervalletje bleek te zijn met wat gekromde en gladde rotsen wat inderdaad wat weg had van de grand canyon haha.
De reis ernaar toe was in dit geval veel gaver dan de uiteindelijke bestemming.
Hier en daar een yoga lesje gedaan in de stad, lekker rondgelopen en rustig aan gedaan.

Vanuit Yogya naar Medan in Noord Sumatra gevlogen voor wat wildlife! Zie volgend bericht :)

Hoe is het in good old Holland? Nog nieuwtjes? Spannende ontwikkelingen?

• 05 Juli 2016 - 18:37

Onno:

Wat dacht je, wij de sores van alle daagse en jij lekker feestvierend door de wereld. Maar wel leuk om jou ervaringen te lezen. En mocht je naar Shanghai China gaan, ik ken een Rayon Manager uit limburg die daar heen gaat. Groet.