KL - Cameron Highlands - Georgetown - Perhentian - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu KL - Cameron Highlands - Georgetown - Perhentian - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

KL - Cameron Highlands - Georgetown - Perhentian

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

26 Juli 2016 | Maleisië, Cameron Highlands

Na 5 dagen in Kuala Lumpur, wat niet een hele boeiende stad is maar je kan wel even alle dingen organiseren omdat het zon moderne stad is, ben ik naar Cameron Highlands vetrokken.

Cameron Highlands staat bekend om de thee-plantages en dat had ik nog nooit gezien en de uitzichten over deze velden waren echt prachtig! Tour gedaan om wat uitleg te krijgen over de plantages en een bezoek gebracht aan de fabriek, wat heel klein is, maar heel gaaf om te zien en waar de technoloog in me weer naar boven kwam. Ik zag gelijk punten wat verbeterd kon worden, werd helemaal enthousiast :) Goed om af en toe te beseffen hoe leuk ik mijn specialisme vind!

Na Cameron Highlands naar Georgetown, hele gave stad vol met street art, elke straatje verrast je weer met iets nieuws op de muren. Twee dagen alleen maar rond gelopen en genoten van alle art. Wist niet dat ik daar zo enthousiast van kon worden, maar heb me echt verbaasd hoe vet ik street art vind en hoe de artiesten erop komen bepaalde art op een bepaalde plek te maken.

Perhentian Islands was na twee grote steden heel fijn. Wit strand en helder blauwe zee en heerlijk relax sfeertje. Leuke mensen ontmoet en vooral veel niks gedaan haha. Ik kon ook niet zoveel omdat ik mijn enkel heb verzwikt tijdens beach volleybal. Dus moest rust houden en helaas voorlopig nog wel. Stil zitten is niet echt mijn ding.
Gaat al wel beter maar is nog niet over.

Ben nu terug in Kuala Lumpur voor twee nachtjes en heb na wat research een ticket geboekt naar Borneo en naar Cambodja.
Hoop dat mijn voet snel beter wordt want wil heel graag Mt Kinabalu beklimmen in Borneo, we gaan het zien!

Ps. Vind het heel leuk om jullie berichtjes en updates te lezen in de reacties! Zo blijf ik ook een beetje op de hoogte van wat er in Nederland allemaal gebeurd.

Liefs Ing

• 26 Juli 2016 - 14:14

Nienke:

Ah tof die foto's van de 'street art', mooi gedaan!
    xx

• 28 Juli 2016 - 11:20

Liesbeth:

Hey lieve schat!
    Gaaf die street art , vooral met jouw super krijgerssprong op de voorgrond en de foto op de schommel.
    Wat een creativiteit.
    Hoop dat de beklimming van mount Kinabalu gaat lukken.
    I`m very proud of you.
    Dikke kus
    mam

Vooral jouw krijgerssprong

• 28 Juli 2016 - 14:01

Nico:

Hoi Ingeborg, zit weer met veel plezier je verhaal te lezen met de prachtige foto's van de streetart en prachtig die foto's van theevelden. Eind augustus kan je ook nog op bezoek gaan bij Jean, die wordt Brewery Manager in China. Is toch om de hoek. Sybren is nu de nieuwe Hilbert, dus mijn baas. Verder komt Cor van Helden als collega van Wim.
    Nou jammer dat je er niet bij kan zijn, want 1 september vier ik mijn 37,5 jarig Heineken jubileum in de Meester. Lekker gezellig, heb iedereen zelf uitgenodigd. Stuur wel een foto hiervan.
    Goed om te horen dat je technoloogje wil worden in thee. Haha. We missen je.
    Nou heel veel plezier, lol, etc. in Borneo en Cambodja en GENIETEN.

Xx De Reigertjes

p.s. wat heb je met je haar gedaan, zie toch liever blond

• 28 Juli 2016 - 14:03

Nico:

Vergeten: Succes met je enkel. x

• 02 Augustus 2016 - 17:33

Rossano:

Cool verslag en s6 met je enkel die moet wel ff goed tot rust komen voordat je aan het bergbeklimmen gaat beginnen

Arriverderci,
    Rossano

• 11 Augustus 2016 - 08:08

Chris Versteegh:

Hé Ingeborg,

Zo te lezen vermaak je je nog steeds en doe je veel indrukken op!
    Was eigenlijk ook benieuwd naar de culinaire ervaringen en hoe de biertjes natuurlijk zijn!!
    Er is een beroemde hardloop wedstrijd naar de top van Kinabalu en terug!! Wordt altijd gewonnen door Gurka's uit Nepal..! je zal nog wel moe worden !! Naar 4100 m toe is géén zondagwandeling in het park!! Wel gaaf!
    Trouwens noordoostelijker /oostelijker zijn er een beroemde duiklocatie met prachtige riffen en vissen! Sipadan!

We blijven je volgen!