Bagasbas - Manila - Reisverslag uit Daet, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Bagasbas - Manila - Reisverslag uit Daet, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Bagasbas - Manila

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

29 April 2016 | Filipijnen, Daet

Bagasbas is een heel klein plaatsje aan het strand, 4 uur met een lokale bus vanaf Naga.
Leek beetje uitgestorven en had het idee niet lang te blijven. Maar toen kreeg ik een oor-ontsteking en was ik genoodzaakt rustig aan te doen.
Na twee dagen rust ging de pijn eindelijk een beetje weg en werd ik uitgenodigd door een groep vrienden om mee te gaan naar een rivier voor een picknick. Super druk met lokale mensen die allemaal met mij op de foto wilde, ik denk dat er wel 1000 fotos zijn gemaakt. De vaders en moeders gaven mij hun baby om daarmee op de foto te gaan. Heel bizar, maar ze blijven lief. En de kids waren geweldig, in de rivier lekker spelen en om me heen hangen, zij lieten mij de oor-ontsteking een beetje vergeten.

Ik kwam eigenlijk naar Bagasbas om te leren kite-surfen maar het seizoen was al afgelopen, dus ben ik maar gaan surfen en heb ik twee dagen les genomen. Na twee dagen had ik al aardige runs naar het strand en ook hier weer (zelfde met wake-boarden) gaat het met vallen en opstaan en als het dan uiteindelijk lukt wil je meer! Maar ik zal veder gaan met surfen in Bali.

Al met al, ik dacht hier maar even te blijven maar ben uiteindelijk 6 nachtjes gebleven, heb weer super leuke lokals ontmoet en leuke dingen gedaan maar ik moest toch echt terug naar Manila voor mijn vlucht naar Jakarta.

Gister en vandaag veel gemeet met vrienden die ik overal in de filipijnen heb ontmoet en hier in Manila wonen, leuk om ze weer te zien en fijn om even afscheid te kunnen nemen.

Vanavond vlieg ik naar Jakarta, Indonesie, nieuw land, nieuwe avonturen.
Veel zin in, maar ik ga de Filipijnen zeker missen! Wat een geweldig land is dit!

  • 29 April 2016 - 08:38

    Nico:

    Ingeborg,
    Wat weer een prachtige verhalen en leuke foto's. Leuk met die kleintjes op schood en op je arm.
    Misschien nog nooit een blanke gezien. Ik wist niet dat jij ook kon voetballen. Geef mij maar een gewoon ei. Ik zie dat je er weer volop van geniet, hou dit zo. Veel plezier en lol.
    Tot de volgende brief.
    xx De Reigertjes

  • 29 April 2016 - 11:33

    Noor:

    Hi lieve Ing,
    Kreeg net in ene 5 mails binnen met meldingen van jouw verhalen, genoeg bij te lezen dus.
    Fantastisch avonturen maak je mee zeg! Wat klinken de Fillipijnnen tof. Ongerept, weinig toerisme. Heel cool! Nu op naar Indonesië en krijg je ook nog eens super leuk bezoek.
    Heel leuk om je verhalen te lezen maar vooral je foto's op Facebook zijn erg jaloersmakend! Super tof!
    Hier weinig nieuws hoor ;), vooral uitkijken naar onze zomervakantie!
    Dikke kus Noor

  • 29 April 2016 - 19:20

    Wim Schaap:

    Ingeborg, wat leuk weer om al die verhalen te lezen, wat een avontuur.
    Hoe moet je dat in godsnaam plannen waar jij allemaal komt, wel fantastisch zo tussen die locals, dan zie het land wel zo als het is. Dat ei had ik denk ik echt niet weg gekregen. Kijk uit naar je volgende verslag.

  • 01 Mei 2016 - 15:30

    Rossano:

    Cool verhaal en goed dat je ook nog een beetje aan sport doet daar naast het genieten natuurlijk, cool dat je gaat surfen ik ben daar vorig jaar mee begonnen via een maatje van me en ga volgende maand lessen grt uit het westen ciao rossano

  • 09 Juni 2016 - 08:28

    Nico:

    Al een tijd niks vernomen. Gaat alles nog goed daar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Daet

South East Asia

Te beginnen in South East Asia!

Recente Reisverslagen:

20 September 2016

Myanmar!

19 Augustus 2016

Laos

12 Augustus 2016

Cambodia

26 Juli 2016

KL - Cameron Highlands - Georgetown - Perhentian

06 Juli 2016

Sumatra
Ingeborg

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 23372

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 01 Juli 2018

North and South America

20 December 2015 - 20 December 2015

South East Asia

Landen bezocht: