Bai Xep (Quy Nhon) - Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Bai Xep (Quy Nhon) - Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Bai Xep (Quy Nhon) - Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

01 Maart 2016 | Vietnam, Hội An

De laatste twee plekken die ik heb bezocht voordat ik Vietnam heb verlaten.
Bai Xep was een mooie tussenstop tussen Nha Trang en Hoi An waar ik verbleef in een heel relax hostel aan het strand, uitkijkend over de baai waar 's avonds de vissers in van die ronde bootjes uitvaren om de squids te vangen die afkomen op de lichtjes die ze plaatsen in de zee, wat trouwens een heel mooi gezicht is 's avonds.
Na twee nachtjes ontspannen op naar mijn laatste stop Hoi An.
Rijdend door de felgroene rijstvelden, met op de achtergrond de bergen, waar de rieten punthoedjes bovenuit steken doet je vergeten dat je opgepropt achterin een minivan zit waarvan de chauffeur waarschijnlijk het leven zat is gezien zijn rijstijl. Maar ach, dit is vrij normaal hier, de een wat erger dan de ander, je moet je eraan overgeven of je ogen sluiten, helaas zie je dan niks van de omgeving ;)

Terug in Hoi An, wat een goed gevoel, soort van thuis komen. Het is nog steeds even mooi en sfeervol. Het eten is heerlijk, het struinen door de straatjes met de lampionnen, de proppers die je 's avonds proberen mee te trekken hun bar in, met 'buy one get one' en 'free shisha'.
Het was heerlijk om hier de laatste 6 dagen door te brengen.
Na 3 dagen stappen heb ik zowaar ook nog wat gezien van de omgeving, My Son, oude ruines, ooit gebouwd voor god Shiva in de bergen waar het heerlijk rustig is en je even geen getoeter hoort van de scooters. Ik denk dat ik dat nog wel het meest fijn vond aan de plek hahah.
En Marble Mountain, een berg waarop meerdere pagoda's staan, viewpoints heeft en caves. De pagoda's waren niet heel bijzonder maar de caves waren wel cool.

Nu net aangekomen in Manila, Filipijnen, nadat ik Vietnam met een brok in mijn keel heb verlaten, net als vorige keer...
Zoveel leuke mensen ontmoet, het reizen gaat makkelijk, de hostels zijn heel chill, de natuur is mooi (op soms het afval na helaas), de chaos in het verkeer, het is gewoon een heel fijn land!

Dus nu, bring it on Philipines!

  • 01 Maart 2016 - 15:42

    Nico:

    Hoi Ingeborg, weer een prachtig verslag en ik blijf nog steeds jaloers.
    Heel veel plezier op de Philipines en genietse.
    Groetjes De Reigertjes.

  • 07 Maart 2016 - 17:42

    Rossano:

    Cool om zo af en toe een reisverslag te lezen alsof je zelf op vakantie bent al moet ik nog ffies wachten helaas maar goed volgende doel van mij is de halve marathon van leiden groeten uit leiderdorp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hội An

South East Asia

Te beginnen in South East Asia!

Recente Reisverslagen:

20 September 2016

Myanmar!

19 Augustus 2016

Laos

12 Augustus 2016

Cambodia

26 Juli 2016

KL - Cameron Highlands - Georgetown - Perhentian

06 Juli 2016

Sumatra
Ingeborg

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 23381

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 01 Juli 2018

North and South America

20 December 2015 - 20 December 2015

South East Asia

Landen bezocht: