HCMC - Mekong delta - Phu Quoc - HCMC - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu HCMC - Mekong delta - Phu Quoc - HCMC - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

HCMC - Mekong delta - Phu Quoc - HCMC

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

14 Februari 2016 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Op de scooter door mekong delta naar phu quoc island en weer terug naar HCMC. Wat een tocht, mega druk op de wegen oa door tet holiday wat het rijden heel vermoeiend maakte. Maar als je van de high ways af gaat rijdt je tussen prachtig groen gele rijstvelden, langs de rivieren waar mensen in zwemmen, wassen en verbouwen. De rivieren zien er wel heel vies uit, al het afval wordt helaas gewoon in de rivier gedumpt.
Om naar phu quoc te komen hebben we helaas twee dagen vast gezeten in ha tien, omdat er geen ferries vaarden ivm die vakantie. Dus we moesten ons vermaken, gelukkig was er vlakbij een strand waar we konden zonnen en zwemmen, eerste strand van mijn reis!! Was ik aan toe na een drukke stad en wegen.
Op phu quoc zijn we 3 dagen gebleven en hebben twee stranden bezocht, waarvan 1 ontzettend mooi en privé was, de ander ook erg mooi maar heel toeristisch en helaas weer heel veel vuilnis op het strand...maar ben lekker bijgekomen :)
Na een paar dagen relaxen weer op de scooter teug naar HCMC, het was nog drukker dan de heenweg, super vermoeiend. Onderweg gestopt voor een nachtje ergens in de mekong delta, volgens mij zaten we in een soort seks hotel, want scheermessen, kauwgom, sigaretten en condooms lagen klaar haha. Aangezien er geen ontbijt bij zat ben ik naar de eerste beste winkel gelopen om ontbijt te halen, het was een soort mall, ook weer crowded en iedereen keek me aan, de enige blonde in de hele mall haha.
Sowieso hebben we geen enkele Backpacker op de motor of scooter gezien deze hele tour, misschien door de drukte of het is niet populair, geen idee.
Terug in HCMC besloten de scooter weer te verkopen, het is veel zwaarder dan ik dacht en elke dag mega moe aan te komen en pijnlijke billen had ik geen zin in, dus vanmorgen de scooter verkocht en de bus genomen naa Mui Ne, hostel is een soort resort aan het strand en ik slaap in mijn eigen tentje voor 4 dollar, niet gek en is direct aan het strand. Goede hippie sfeer dus hier blijf ik even hangen!

  • 14 Februari 2016 - 14:38

    NIenke:

    Lekker hoor wijffie, enjoy!
    En ik ben gek op je korte to the point reisverslagen ;-)
    xx

  • 14 Februari 2016 - 15:18

    Nico:

    Hoi Ingeborg, mooi 2e reisverslag en te gekke foto onder/tegen de boom. Ben jaloers. Geniet met volle teugen van dit spektakel.
    Morgenochtend breng ik mijn oudere broer met vrouw naar Schiphol, ze komen jou kant op 4 weken om een rondreis te maken door Vietnam. Misschien kom je ze tegen, ha ha.
    Genietse, genietse de Reigertjes.

  • 14 Februari 2016 - 15:47

    Nora:

    Ing! Wat vet om zo met de scooter op pad te gaan! Super leuk om vanaf hier te volgen met je foto's en verhalen! Geniet ervan babe

  • 15 Februari 2016 - 17:48

    Jelle:

    Ziet er goed uit Ingeborg, gezellig hoor en meteen goed gezelschap ;-)
    Ziet er super uit! Geniet!!!
    Hippiesfeer klinkt goed

  • 15 Februari 2016 - 18:56

    Rossano:

    klinkt allemaal goed en goed verwoord als je je ogen dicht doet zie je jouw inderdaad lopen in de supermarkt als enige blonde :D

  • 17 Februari 2016 - 09:36

    Jan Wisse:

    He Ingeborg, zie dat het feest is begonnen.
    Relaxed tegen een boom, mannen in de directe omgeving, strand, zon, rijst, scooter, bus, het is mooi te zien dat je het zo naar je zin hebt. Blijkt uit de foto's waar je met open mond op staat.
    Hoop dat het je goed gaat en zou ik zeggen proost en geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðảo Phú Quốc

South East Asia

Te beginnen in South East Asia!

Recente Reisverslagen:

20 September 2016

Myanmar!

19 Augustus 2016

Laos

12 Augustus 2016

Cambodia

26 Juli 2016

KL - Cameron Highlands - Georgetown - Perhentian

06 Juli 2016

Sumatra
Ingeborg

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 23418

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 01 Juli 2018

North and South America

20 December 2015 - 20 December 2015

South East Asia

Landen bezocht: