Mexico! - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Mexico! - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Mexico!

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

26 September 2017 | Mexico, Puebla de Zaragoza

Hola!

Oopsie, het is wel heeeeel lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. Maar het is weer de hoogste tijd!

Even terug in de tijd om alle losse eindjes aan elkaar te knopen...het laatste verslag ging over Myanmar terwijl ik in Thailand zat, dus laat ik even door de landen heel lopen vanaf Thailand.

In Thailand ben in in Chiang Mai en Pai geweest in het noorden wat beide hele relaxte steden zijn in de bergen, veel groen, watervallen en prima wegen om lekker met het scootertje te touren wat ik dan ook gedaan heb naast wat yoga en muay tai lessen!
Na het noorden naar Bangkok om van daaruit naar New Delhi, India te vliegen en waar ik Marjo weer ging zien! Helaas hadden we beide een domme fout gemaakt met de visa voor India waardoor we beide niet het vliegtuig niet in konden, grrrrr....dikke tranen want ik keek er zo naar uit om Marjo te zien en dan krijg je dit..Nou ja...je raapt jezelf bij elkaar, boekt een leuk hostel in Bangkok en probeert er het beste van te maken! De visa voor India kwam gelukkig snel en mijn vlucht ook. Dus binnen 3 dagen zat ik in New Delhi...

India:
India....New Delhi....CULTURE SHOCK hahah. Wat een mega drukte van koeien, tuktuks, fietsen, taxis, autos, bussen, mensen, honden en wie weet wat nog meer er op de straat loopt/rijdt...en dan de toeters van al dat transport! Het is niet normaal..even paar keer diep inademen en laten bezinken dat je in een enorm drukke stad bent aangekomen. Iedereen kijkt naar je, waar je ook maar tegen moet kunnen, de straten vol met trash en vieze geuren waardoor je denkt het niet lang vol te houden.
Maar...naast al dit is het fascinerend om te zien wat er om je heen gebeurt en hoe deze mensen leven.
Ik moest een paar dagen op Marjo wachten en in die tijd heb ik Delhi verkend en helaas heb ik de beruchte 'Delhi Belly' gekregen door het eten van street food (wat enorm lekker was!)...3 dagen lang dacht ik dat ik dood ging maar gelukkig heeft het personeel van het hostel goed voor me gezorgd en toen Marjo aan kwam was ik bijna weer de oude en alle liefde van deze lieverd hielp ook om snel weer op de knappen.
Samen zijn we met de trein door India gecrosst, even korte samenvatting: Agra - Taj Mahal (INSANELY beautiful!), Jaipur (the Pink City), Jodhpur (the Blue City), Pushkar, Jaiselmer (the Golden city). Stuk voor stuk prachtige steden waar je ook je ogen uitkijkt en prachtige fotos kan maken.
Na de provincie 'Rajasthan' zijn we naar Goa gevlogen en hebben we nog lekker een weekje in een heerlijk appartement gezeten en hier en daar wat strand gepakt. Helaas was Goa niet wat we verwachten maar we hebben lekker in ons appartementje gerelaxt en rond getoerd met de scooter!

En toen...was het tijd voor mij om even te settelen en even niet meer mijn tas in en uit te pakken of lange bus reizen te maken.
Even een eigen plekje en werken en het reisvirus weer te pakken krijgen. Dus na een natuurlijk emotioneel afscheid van Marjo het vliegtuig in naar Vancouver, Canada!
Ik had een 11 uur lay over in Tokyo dus ik heb even snel het 'Hachiko' standbeeld bezocht voordat ik door vloog naar Vancouver.

Canada:
Vancouver. Bij aankomst in Vancouver regende het en het was koud en wat was dat lekker haha! Na 9 maanden in heet en humid weer gezeten te hebben was dit heerlijke frisse weer echt genieten :)
Binnen een week was ik aan het werk in een craft brewery als head brewer en heb het 9 maanden super naar mijn zin gehad en ontzettend veel geleerd! Ik heb 9 maanden in een super appartement gewoond downtown Vancouver, ik heb ontzettend leuke vrienden gemaakt, geskied in Wistler, gehiked in alle omringende bossen en bergen. Vancouver is een geweldige stad en was daarom ook moeilijk om de beslissing te maken weer verder te reizen want ik voelde me helemaal thuis.
Anyway, heb nog te weinig van de wereld gezien om nu al te stoppen ;)

Dus via Calgary met Todd naar Burning Man in Nevada gereden in 5 dagen en onderweg het prachtige Yellowstone Park bezocht. Burning Man in de desert was een bizarre ervaring en ben daarna naar San Francisco gegaan om mijn oom te bezoeken die ik al 15 jaar ongeveer niet meer gezien had!
Na San Francisco weer alleen op pad met de eerste bestemming "Sayulita' in Mexico.
Heerlijke strand plek waar ik 5 dagen even wat zon gepakt heb.
Na Sayulita naar Mexico City gevlogen voor 2 dagen en daarna heb ik een week als volunteer gewerkt in de middel of the jungle een uur onder 'Xilitla'. Geen internet, geen service, permaculture (een met de natuur) minimalistisch leven. Super ervaring waar ik veel geleerd heb over permaculture en healing herbs/plants.

Op het moment dat ik daar zat zijn er 2 aardbevingen geweest en is veel van Mexico City en Puebla en met name alle omliggende kleine villages verwoest. Ik heb geluk gehad en heb niets gevoeld.
Ik zit op dit moment in het getroffen gebied maar het is voor nu veilig. Ik heb 2 dagen kunnen helpen boxen sjouwen en pakketjes maken voor de getroffenen. En ik zit nu tot 30 Sept in Puebla bij een nichtje van mijn oude baas in Vancouver die me alle hotspots van Puebla en omgeving laat zien, ik draai lekker mee met de familie :)

Nou afgelopen 11-12 maanden in een nutshell haha
Ik beloof weer wat meer te schrijven.
Volgende bestemming is Las Vegas en Grand Canyon area!

Tot snel en hoop dat alles goed gaat in Nederland!

Liefs Ingeborg

  • 26 September 2017 - 08:37

    Marieke Boots:

    Lieve Ingeborg,

    Super om je reisverhalen te lezen, wat een ervaringen allemaal!
    Ik wens je heel erg veel plezier! E geweldig dat je in een craft brewery hebt gewerkt!
    Als je nog van plan bent om naar Chili en of Argentinië te gaan en je zoekt nog een (tijdelijke) baan.. Ronald Lucassen is daar Supply Chain manager en wie weet kunnen ze je expertise gebruiken (Ik weet dat ze nu op zoek zijn naar een Opco TC in Chili, maar je bent nu vast niet op zoek naar iets "vasts". Anyway, geniet van deze prachtige ervaringen!

    Veel groeten uit Zoeterwoude (ik reis nu ook veel, met name brouwerijen in Afrika, Midden Oosten en Zuid Amerika. Ben van plan om in April naar Chili te gaan (en misschien Colombia)).. Veel groetjes
    Marieke

  • 30 September 2017 - 21:05

    Nico:

    Hoi Ingeborg, wat toch weer een lectuur om van te smullen. Hier op de brouwerij gaat ook alles door en ben ik nog steeds ook aan het werk, eigenlijk had ik per 1 september willen stoppen, maar ja dat kost teveel pesos. Dus maar dagen gekocht en in Maart 16 dagen naar Cuba geweest. Dit was ook een hele belevenis met mooie foto's en verhalen. Het was een 16-daagse rondreis door Cuba, zelfs 2 nachten bij Cubanen (BenB) in Trinidad thuis, fantastisch en zeer gastvrij. Gisteren stond Jean (uit China) opeens achter ons met 5 collega's.
    Ik wens jou veel plezier in het volgende avontuur en geniet ervan. Misschien kom je Willem vander Draaij nog wel tegen, die gaat over 2 weken grotduiken in Mexico.
    Irene de Sera gaat naar Jamaica om te werken voor een klein bedrijfje aan een duurzaamheids project,
    gisteren was ze voor het laatst.

    xxx De Reigertjes

  • 02 Oktober 2017 - 19:21

    Wim Schaap:

    Hoi Inge, dat is zeker een tijd terug. Wat een verhalen en wat een goede keus van jou om dit te doen, dat pakt niemand jou meer af. Groot gelijk dat je nog even door gaat. Ben zelf dit jaar een tijdje naar Peru geweest dus ook even tussen de backpackers geleefd, hele leuke ervaring en veel leuke mensen ontmoet. Is toch een bepaald slag mens maar daar weer jij natuuijk inmiddels alles van. Leuk dat je zo snel in het buitenland in een brouwerij terecht kon maar jou kennende waren ze erg blij met je. Heel veel plezier ben benieuwd naar je verdere avonturen.
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puebla de Zaragoza

North and South America

Nieuwe continenten, nieuwe avonturen

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2018

'The Death Road'

28 Januari 2018

'The end of the World'

02 November 2017

USA en Guatemala

26 September 2017

Mexico!
Ingeborg

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 23349

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 01 Juli 2018

North and South America

20 December 2015 - 20 December 2015

South East Asia

Landen bezocht: