Sumatra - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Sumatra - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

06 Juli 2016 | Indonesië, Medan

Midden in de jungle vindt je ‘Bukit Lawang’ in noord Sumatra waar ik naar toe ben gegaan om een jungle trek te gaan doen. Na 1 dagje relaxen aan de rivier die midden door het kleine stadje stroomt ben ik de volgende dag op pad gegaan met een gids, porter en 3 andere toeristen. 3 dagen / 2 nachten hiken door de jungle en zoeken naar wildlife. De eerste dag hebben we allemaal semi-wilde orang-oetans gezien die terug gezet zijn in het wild, deze zijn totaal niet bang voor mensen en dus ook goed te fotograferen. Maar bij ons eerste kamp midden in de jungle zagen we waarschijnlijk een wilde, deze maakte ook geluidjes die ik nog niet eerder heb gehoord en kwam ook niet dichtbij, klein beetje nieuwsgierig was deze wel.
Veel geleerd van de gids over de jungle, niet al te veel wildlife gezien maar de hikes waren super chill om te doen, stijl omhoog en omlaag waarbij je je vaak moest vasthouden aan de wortels van de bomen om niet uit te glijden, dat zijn de leukste hikes! :)

Na Bukit Lawang ben ik met 2 mensen van de trekking naar Lake Toba gegaan, een meer 900m boven zee-niveau, dus een zeer aangename temperatuur. Midden in het meer ligt een soort eiland waar we verbleven in een peninsula genaamd ’tuk tuk'. Uitzichten waren prachtig, met name tijdens de scooter-ritjes die we gedaan hebben. En de dorpjes met traditionele ‘batak’ huizen waren ook mooi om te zien.
Even paar daagjes rustig aan gedaan en gewacht totdat de ramadan eindigde (was geen transport tijdens laatste dagen van de ramadan mogelijk) alvorens naar Kuala Lumpur te vliegen. Nieuw land en weer nieuwe ervaringen!

• 17 Juli 2016 - 18:26

Ragna:

Gaaf Ing! Ik verheug me des te meer op Indonesie nu!
    Hoe heb je het in KL? Bizarre stad he?! :)
    Geniet & take care! XX kuss

• 18 Juli 2016 - 11:47

Nico:

Hoi Ingeborg, klinkt allemaal weer fantastisch. Geniet in Kuala Lumpur, zeker van al het lekkere eten en de rest.
    xx De Reigertjes