Malapascua - Cebu - Moalboal - Cebu - Reisverslag uit Moalboal, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Malapascua - Cebu - Moalboal - Cebu - Reisverslag uit Moalboal, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Malapascua - Cebu - Moalboal - Cebu

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

09 April 2016 | Filipijnen, Moalboal

Its been a while dus ik moet even nadenken wat ik allemaal heb gedaan afgelopen weken :)

Malapascua is een klein eiland waar ik sliep in een tent, omdat de dorms vol waren, voor 4euries, niet slecht. Chille reggae vibe en leuke mensen.
Tijdens een boottrip heb ik weer prachtig koraal gezien en een japans ship-wreck en zijn we gestopt voor een 15meter cliff jump. Na wat twijfel toch gesprongen en nog maar een keer omdat ik het wilde filmen vanuit de zee haha. Adrenaline!!
De dag erna rondje op het eiland gelopen waar je door kleine vissers dorpjes loopt en de kinderen ziet spelen op en in vissersboten. De kids hier zijn blij met niks, fascinerend en mooi om te zien.
De strandjes zijn verlaten en hier en daar even afgekoeld, heerlijk ontspannen.
Op dit eiland kan je goed zien dat een typhoon veel verwoest heeft, gebroken boten, omgevallen palmbomen en een resort wat totaal verwoest is waar alleen de badkamers nog van staan...je realiseert je soms niet wat voor effect zoiets heeft totdat je het ziet.

Na Malapascua ben ik via Cebu doorgereist naar Moalboal waar ik heb gesnorkeld met duizenden sardientjes om me heen! Echt geweldig! En af en toe zwemt er een turtle voorbij :)
Dagje gemountainbiked naar een waterval die heel mooi was maar verstoord werd door de hoeveelheid mensen die daar komen afkoelen in het weekend. Daarna een mega steile tocht gehad de berg op waar ik meerdere keren moest stoppen omdat het zo heet was en mijn hart te keer ging en ik mezelf af vroeg waarom ik dit wilde doen in deze hoge temperaturen?? Maar na wat doorzetten toch tot de top gekomen en werd ik getrakteerd op een prachtig uitzicht en de hele weg terug down hill! Doorzetten wordt beloond.

Na Moalboal terug naar Cebu en van daaruit naar Legaspi gevlogen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Moalboal

South East Asia

Te beginnen in South East Asia!

Recente Reisverslagen:

20 September 2016

Myanmar!

19 Augustus 2016

Laos

12 Augustus 2016

Cambodia

26 Juli 2016

KL - Cameron Highlands - Georgetown - Perhentian

06 Juli 2016

Sumatra
Ingeborg

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 23350

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 01 Juli 2018

North and South America

20 December 2015 - 20 December 2015

South East Asia

Landen bezocht: