Bohol – Camiguin - Cebu - Reisverslag uit Camiguin, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Bohol – Camiguin - Cebu - Reisverslag uit Camiguin, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Bohol – Camiguin - Cebu

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

30 Maart 2016 | Filipijnen, Camiguin

Na 4 nachten Bohol de volgende ferry gepakt naar Camiguin, een klein eilandje 4 uur verder dan Bohol. De afstanden zijn hier stukke beter dan Bohol, alles is dichtbij en je rijdt in een paar uur een rondje eiland (63km).
Camiguin is een vulkanisch eiland en heeft veel bergen, hot en cold springs, watervallen en een soda spring. Bij de soda spring kan je soda water drinken wat inderdaad precies proeft als water met bubbels alleen dan zonder bubbels ☺
De watervallen zijn prachtig en het touren over het eiland was misschien nog mooier dan de bestemmingen. De hot en cold springs waren ‘gemaakt’ en niet natuurlijk meer wat ik jammer vond.
Het eiland is verder prachtig, weinig mensen en toeristen. Met veel lokals gedronken, gegeten en karaoke gedaan en genoten van de mooie uitzichten, sunsets, watervallen en landschappen.
Na 4 nachten Camuguin het vliegtuig terug gepakt naar Cebu. Josh vertrekt vanaf hier weer naar Bali en ik vervolg mijn reis waarschijnlijk naar een volgend eilandje, Malapascua, maar ik moet het nog even plannen ☺

• 04 April 2016 - 11:14

Nico:

Hoi Ingeborg, wat weer een prachtige verhalen en belevenissen. Ook de foto's zijn erg leuk en mooi.
    Ook heel fijn dat de locals zo geïnteresseerd zijn, zo kan jij je goed inleven hoe hun leven en dat je overal warm onthaald wordt. Nou we wensen je weer het allermooiste toe en blijf genieten. We wachten alweer op het volgende verhaal.
    FF info Zoeterwoude: Like en Ronald hebben een huis op de Zwaan 41 gekocht en Jannick een app op de Zwetkade, dus alles weer op het Dorp.
    Nou geniet lekker nog op het volgende eiland Malapascua.
    XX De Reigertjes

• 10 April 2016 - 23:01

Wim Schaap:

Hoi Ingeborg, liep een maandje achter. Heb al je verhalen gelezen, wat een avontuur. Het bevestigd voor mij dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Dit gaat niemand jou meer afnemen.