Puerto Princesa – Cebu – Bohol - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Puerto Princesa – Cebu – Bohol - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Puerto Princesa – Cebu – Bohol

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

26 Maart 2016 | Filipijnen, Tagbilaran City

Na twee nachtjes in Puerto heb ik het vliegtuig gepakt naar Cebu. Vanuit Cebu de ferry gepakt naar Bohol. Hier verbleef ik een schattig huisje, via Airbnb, aan het strand met Josh, die ik in Vietnam ontmoet heb.
De kinderen hier staan gelijk tegen het hek van de veranda om met je te praten en zijn erg nieuwsgierig, want ook hier is het helemaal niet toeristisch en ben je best bijzonder voor de lokals.
Op Bohol hebben we een scooter gehuurd en zijn we gaan touren. De beste manier al zijn de afstanden best langer dan je denkt.
Ziplining over de rivier, Tarsier spotten en de bekende Chocolate hills hebben een vinkje op de checklist en waren allemaal geweldig! Ik had nog nooit geziplined, super gaaf en prachtig uitzicht over de rivier onder je. De Tarsiers zijn kleine ratachtige aapjes en hangen met hun grote ogen superstil in een boompje aan een takje. Super cute ☺
En de Chocolate hills zijn heel bijzonder, allemaal ‘kleine’ heuveltjes achter elkaar zover je kan kijken. Zie fotos, heel apart maar prachtig om te zien.

Het touren op de scooter is misschien nog het leukste, prachtige landschappen met rijstvelden, palmboomplantages en alle kinderen langs de weg zwaaien en roepen naar je, wordt je echt blij van!

Ook hier weer op Bohol hebben we een boottocht gemaakt naar een marine sanctuary op Panglao (onder Bohol) waar je het koraal en visjes kan bekijken op de rand van een klif, dus het donkerblauwe zeewater van de diepe zee zie je naast de klif. Ook hier weer prachtig koraal en visjes en ik heb een turtle gespot!

Verder was het best fijn om even niet in een hostel te zitten en uit eten te gaan maar gewoon op de markt verse producten te kopen en zelf te koken. Zelfs het afwassen is dan best fijn om te doen haha.
Naast een hanengevecht die best indrukwekkend en ongemakkelijk was (we vonden dat we de lokale traditie even moesten bekijken) hebben we van de omgeving en het huisje aan zee genoten.