Manila - Sagada - Banaue - Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu Manila - Sagada - Banaue - Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Ingeborg Vijn - WaarBenJij.nu

Manila - Sagada - Banaue - Manila

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

08 Maart 2016 | Filipijnen, Manilla

Ok, aangekomen in Manila, gelijk afgezet voor de taxi-rit, beginners foutje.
Veel mensen hebben me afgeraden om in Manila te verblijven met een beetje onduidelijke reden. Dus ik voelde me op de een of andere manier niet heel veilig.
Eenmaal bij het hostel moest ik er toch maar op uit om het zelf te ervaren en het valt allemaal reuze mee, ik zat dan ook in de beste wijk van Manila waar je in de grote malls gucci en prada ook gewoon kan vinden.
Wat gelijk opvalt is dat er zeer weinig backpackers zijn waar je ervaringen mee kan delen, maar dat de locals daarentegen zeer benieuwd zijn naar je en je overal mee willen helpen. Zo ontmoette ik op de eerste avond in het hostel twee locals die me alle tips hebben gegeven die ik nodig had en mij nog steeds berichtjes sturen of ik overal veilig ben aangekomen.
En eigenlijk zijn tot nu toe alle locals zoals zij, wat een heel prettig gevoel geeft. Hun engels is ook uitstekend dus je kan met iedereen goed communiceren.

Na 1 nacht Manila naar het noorden vertrokken richting Sagada waar ik 4 nachtjes ben gebleven, veel trekkings heb gedaan in de bergen (1 van 9 uur!!) met fantastische uitzichten! Ook iets bijzonders in Sagada zijn de 'hanging coffins' die tegen de rotsen aan hangen. Het is me nog steeds niet heel duidelijk waarom ze daar hangen want de gids sprak zo onduidelijk dat ik het niet goed begreep haha.

Banaue was de volgende stop waarvandaan ik de 'world heritage rice terraces' heb bezocht inclusief een fantastische waterval. Een trekking van 4 uur met en de rijstvelden zijn adembenemend! Zeer de moeite waard!

Nu terug in Manila na een lange nacht busrit, morgen vlieg ik naar Coron, het eerste eiland en ben super benieuwd! Zon, zee, strand, snorkelen, island hopping, noem maar op!

Al met al, even wennen, geen backpackers maar locals (wat leuk is omdat je dan het land beter leert kennen), eten is minder, het reizen met de bus is iets minder comfortabel en duurt lang, maar de het noorden was fantastisch! Op naar de eilanden!


Ps. Ik heb nog nooit in mijn leven zo veel fast food restaurants gezien! Op elke hoek zit wel een KFC of McDonalds. Dat is hier vrij normaal om te eten. Dus als je een beetje lekker eten wilt dan moet je goed zoeken, maar het is er wel, maar niet zo lekker als in Vietnam.
Pps. De locals in het noorden kauwen op betel-nut om ze een euforisch gevoel te geven en spugen het rode sap daarvan uit, zie foto's. Ook dit heb ik even geprobeerd, met als gevolg en kapotte wang aan de binnenkant, ik snap wel dat mond-kanker hier een gevolg van kan zijn. Er staat ook een boete op het spugen van het rode sap: 'no spitting moma' maar overal kom je de rode plekken tegen op straat.

  • 09 Maart 2016 - 07:39

    Ragna:

    Mooi verhaal, gave belevenissen! Geniet van het eiland hoppen! :) dikke kuss

  • 09 Maart 2016 - 08:28

    Nienke:

    Leuk! Nieuw land nieuwe ervaringen, take care!

  • 09 Maart 2016 - 11:02

    Nico:

    Hoi Ingeborg,
    Weer een prachtig verhaal. Hoop voor jou op de eilanden wat lekkerder eten i.p.v. fast food.
    Xx en genietse, De Reiegetjes.

    P.S. nog wat kisteninfo.

    Terwijl vele culturen hun doden te begraven uit het zicht onder een herdenkingsmunt grafsteen of een plaquette, hebben sommige samenlevingen in China, Indonesië en de Filippijnen zijn prominent opknoping hun voorouders op rotswanden voor eeuwen. Sagada in de provincie Berg van de Filippijnen is een locatie waar de praktijk van opknoping doodskisten blijft tot op de dag.
    Opknoping doodskisten in Echo Valley, Sagada, zijn voornamelijk gereserveerd voor Igorot ouderen met gezinnen, omdat men gelooft dat de jongere generaties geestelijk zullen profiteren van het succes van de 'begrafenis.' Familieleden kunnen ook wensen om het lijk te dragen naar haar te wachten doodskist aan de afgrond om te worden besmet door de lichaamssappen die worden verondersteld om het talent en geluk van hun overleden familielid bevatte

  • 09 Maart 2016 - 15:45

    Liesbeth:

    Hi there, mijn lieve schat!
    Prachtige verhalen, mooie fotoos,
    reizen is fantastisch!!!
    Geniet van de vele beeldschone eilandjes.
    dikke kus, mam
    ps. pap en ik hebben op Sulawesi ook hanging coffins gezien, waarvan er vele, half vergaan,
    onder aan de rotswanden hingen, en botten en schedels op de grond lagen langs de paden.

  • 11 Maart 2016 - 11:29

    Iris:

    Hey Ingeborg,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik wilde je nog terug mailen op het werkmail maar toen was je al gevlogen! Eric heeft me deze link doorgestuurd, dus zodoende. Heel veel plezier en leuk om af en toe een update te krijgen! Groeten Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

South East Asia

Te beginnen in South East Asia!

Recente Reisverslagen:

20 September 2016

Myanmar!

19 Augustus 2016

Laos

12 Augustus 2016

Cambodia

26 Juli 2016

KL - Cameron Highlands - Georgetown - Perhentian

06 Juli 2016

Sumatra
Ingeborg

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 23351

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 01 Juli 2018

North and South America

20 December 2015 - 20 December 2015

South East Asia

Landen bezocht: